نگاهی کوتاه به نرم افزار داده کاوی Weka
نوشته شده توسط : مطلب پروژه

موزش نرم افزار داده کاوی وکا Weka

نرم افزار Weka در دانشگاه Waikato واقع در نیوزلند توسعه یافته و اسم آن از عبارت Waikato Environment for knowledge Analysis استخراج گشته است . وکا نام پرنده ای جستجو گر که پرواز نمی کند و در نیوزلند یافت می شود . این ابزار توسط Java پیاده سازی شده است و همچنین تحت مجوز GNUانتشار یافته است و در حال حاضر بر روی سیستم عاملهای Linux Windows Macintoshو حتی پلتفرم PDA قابل اجراست. نرم افزار وکا Weka شامل مجموعه ای از به روز ترین الگوریتم های یادگیری ماشین و ابزار هایی برای پیش پردازش داده ها می باشد . با توجه به اینکه کلیه امکانات در قالب واسط کاربری مناسب در اختیار کاربران قرار می گیرد ، کاربران می توانند متد های مختلف را بر روی داده های خود پیاده سازی کرده و بهترین الگوریتم ها را برای دیتاست خود انتخاب نمایند.

09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

09367292276

09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com


در پنجره اصلی weka امکانات متعددی قرار داده شده است . اولین موردی که کاربران را متوجه خود می کند دکمه های کنار صفحه می باشد در ادامه توضیح مختصری ارائه می دهیم .

 weka


Explorer : شاید مهم ترین بخش نرم افزار weka مخصوصا برای کاربرانی که تازه قصد دارند با وکا کار کنند همین بخش می باشد این بخش امکانات متعددی برای دسته بندی ، خوشه بندی و قواعد انجمنی و . . . در اختیار کاربران قرار می دهد . یکی از مهم ترین مشکلات این بخش به نحوه بارگذاری اطلاعات ورودی درحافظه مربوط می شود.این بخش هنگامی که یک دیتاست را برای کار انتخاب می کنید آن را به صورت کامل در حافظه load می کند . بنابراین این بخش برای داده های بسیار حجیم چندان کارایی ندارد .

09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

09367292276

09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com


Exprimenter : در عمل بسیار پیش می آید که می خواهیم چندین الگوریتم را بر روی دیتاست های متفاوت اجرا کنیم . استفاده از ابزار Exprimenter برای این کار بهترین گزینه می باشد. همچنین با استفاده از این ابزار میتوان انجام عملیات را در چندین کامپیوتر انجام داد و در زمان صرفه جویی کرد .

Knowledge Flow : بر خلاف Exprimenter که هدف اصلی غلبه بر محدودیت زمانی بود ، با استفاده از این ابزار می توان بر محدودیت فضایی غلبه کرد . در این ابزار نیازی نیست که کلیه دیتاست یکباره در حافظه بارگذاری شود .

Simple CLI : این قسمت حاوی یک کنسول ساده برای اجرای دستی الگوریتم های موجود در weka می باشد .





:: موضوعات مرتبط: rapidminer-R-weka-python , ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: